Bruidsmode

De dag van je dromen

  • Bruidsmode
  • Planning
  • Feest en Catering
  • Uiterlijk
  • Benodigdheden
  • Huwelijksreis
U bent hier: Home / Feest en Catering / Tips voor het organiseren van jullie trouwfeest thuis!

Tips voor het organiseren van jullie trouwfeest thuis!

Gaan jullie binnenkort trouwen en zijn jullie op zoek naar een feestlocatie met een ongedwongen en gezellige sfeer? Overweeg dan eens om het feest thuis te vieren! Of bij een van jullie ouders of goede vrienden thuis. Zolang jullie het aantal gasten afstemmen op de beschikbare ruimte is dit gewoon mogelijk. Het trouwfeest thuis vieren zorgt voor een prachtige herinnering en het kan ook goedkoper zijn dan ergens een locatie huren. Dit ligt er echter wel aan hoe grootst jullie het willen aanpakken. In dit blog vinden jullie een aantal tips waar jullie op moet letten bij het organiseren van jullie eigen trouwfeest!

Willen jullie het feest binnen of buiten vieren?

Jullie kunnen ervoor kiezen om het feest binnen te vieren, maar buiten is natuurlijk wel wat specialer. Echter moeten we er in Nederland altijd rekening mee houden dat het kan gaan regenen. Laat het feest dus niet in het water vallen en overweeg om een tent te huren!

Zorg voor voldoende parkeerplekken en toiletten

Wanneer er bij het huis weinig ruimte is om te parkeren, geef dit dan vooraf aan in de uitnodiging. Zo kunnen jullie gasten hier rekening mee houden en bijvoorbeeld gaan fietsen, carpoolen of met andere gasten een taxi delen. Daarnaast is het ook goed om na gaan of de locatie over voldoende toiletten beschikt. Eén toilet op vijftig gasten is namelijk wel wat weinig. Jullie zouden bijvoorbeeld een toiletwagen of wat dixies in de tuin kunnen zetten.

Hapjes, drankjes en personeel

Lekkere hapjes en voldoende drinken mag natuurlijk niet missen op jullie trouwfeest. Dit kunnen jullie uiteraard zelf regelen, maar jullie kunnen er ook voor kiezen om het aan een cateringbedrijf uit te besteden. Dit scheelt behoorlijk wat tijd en werk. Daarnaast levert de cateraar vaak ook professioneel personeel en de gewenste materialen om het feest tot een groot succes te maken.

Muziek, verlichting en stroom

Muziek op een feest is onmisbaar. Kiezen jullie voor een band of een DJ? En hoe willen jullie het aanpakken met de verlichting? Bedenk ook dat de locatie waarschijnlijk niet geschikt voor de grote hoeveelheid stroom die jullie gaan gebruiken. Het laatste wat er tijdens een feest mag gebeuren is dat de stroom uitvalt. Met een generator zijn jullie er zeker van dat er genoeg stroom is voor o.a. de verlichting, muziek en de bar!

« Het gaat om de details: nette herensokken vinden voor bruidegom
Afvallen voor de bruiloft, moet dat nou echt? »

Meest recente berichten

  • De populairste cosmetische behandelingen voor het trouwen
  • Wat maakt een huwelijksreis met een camper zo fantastisch?
  • Ideeën voor een lekkere lunch op je bruiloft
  • Waar moet je op letten bij het kopen van baby en kinderkleding
  • Voorbereiden voor de grote dag
  • Een bruiloft plannen

Categorieën

  • Benodigdheden
  • Bruidsmode
  • Feest en Catering
  • Geen categorie
  • Huwelijksreis
  • Planning
  • Uiterlijk

De Bruidsparel

Gaan jullie binnenkort trouwen? Op de trouwblog van De Bruidsparel helpen we je om van jullie trouwdag een groot succes te maken!

BEKIJK OOK

Bruidsmode
Planning van jullie bruiloft
Huwelijksreis
Online samenwerkingen
Dani van Toll Bruidsmode
Boutique Dani van Toll

Categorieën

  • Benodigdheden
  • Bruidsmode
  • Feest en Catering
  • Geen categorie
  • Huwelijksreis
  • Planning
  • Uiterlijk

Meest recente berichten

  • De populairste cosmetische behandelingen voor het trouwen
  • Wat maakt een huwelijksreis met een camper zo fantastisch?
  • Ideeën voor een lekkere lunch op je bruiloft
  • Waar moet je op letten bij het kopen van baby en kinderkleding
  • Voorbereiden voor de grote dag
  • Een bruiloft plannen

© 2023 · De Bruidsparel