Je hebt weer een aantal nieuwe klanten binnengehaald voor je organisatie. Dat betekent dat je heel goed bezig bent. Nieuwe klanten zorgen er immers voor dat jouw organisatie werk te doen heeft en extra omzet binnenhaalt. Maar hoe zorg je ervoor dat je een zodanige relatie opbouwt met je klant dat deze lang aan jouw organisatie verbonden blijft? Wat tegenwoordig veel gedaan wordt, is het uitnodigen van je klant voor een bruiloft. Klanten zijn ook gevoelig voor geschenken of je kunt bijvoorbeeld een relatiedag organiseren om ze beter te leren kennen.
Nodig je klant uit voor je bruiloft
Steeds vaker zijn klanten te vinden op de bruiloft van iemand van een andere organisatie. Het is de ultieme manier om elkaar beter te leren kennen en elkaar te kunnen vertrouwen. De keerzijde is dat je je privé leven blootgeeft. Echter, veel mensen zetten het toch in als manier om de klant te winnen.
Een geschenk doet al veel werk
Het is een simpele manier om aan je klanten te laten zien dat je hen waardeert. Het geven van een relatiegeschenk. Dit kunnen kantoorartikelen bedrukt met jouw bedrijfsnaam zijn, of bijvoorbeeld een fles rode wijn voor de contactpersoon van je klant. Wat betreft relatiegeschenken kun je het zo creatief maken als je zelf wilt, het werkt bijna altijd positief.
Organiseer een relatiedag
Wanneer je écht een relatie wilt opbouwen met je klant en ervoor wilt zorgen dat ze uitgroeien tot ambassadeur van je organisatie kun je een relatiedag organiseren. Een dagje uit met je klant kan ook gewoon heel leuk zijn. Zelfs een borrel om te kunnen netwerken levert al heel veel op. Er zijn veel creatieve concepten te bedenken die een geslaagde relatiedag zullen betekenen.