Binnenkort is het zover: jij en je grote liefde geven elkaar het ja-woord. Op deze bijzondere dag geven jullie een groot feest en daar horen natuurlijk ook een hapje en een drankje bij . Met een grotere groep mensen kan je te maken krijgen met verschillende diëten en allergieën. Hoe kan je dan toch op deze dag iedereen tevreden houden, zodat iedereen verzadigd weer naar huis gaat?
Taak voor de ceremoniemeester
Vaak wijzen aanstaande bruidsparen een ceremoniemeester aan. Deze zorgt dat de trouwdag zelf op rolletjes loopt. Schakel dan ook de hulp van de ceremoniemeester in tijdens de voorbereidingen. Deze persoon kan ook belangrijke informatie over je gasten verzamelen. Voeg als tekst aan de uitnodiging van je bruiloft toe dat de gasten naar de ceremoniemeester moeten mailen wanneer zij een speciaal dieet of allergie hebben. Verzoek je gasten wel om voor een bepaalde datum te reageren, zodat je niet last minute nog heel veel uitzonderingen moet gaan maken met betrekking tot het eten.
Vergeet jezelf niet
Het klinkt misschien wat egoïstisch, maar kies vooral wat jullie deze dag willen eten en drinken. Het is tenslotte jullie speciale dag. Eten een aantal familie en vrienden vegetarisch? Kijk dan of er een variant van jullie gericht is zonder vlees. In dit geval kan je ook een cateraar inhuren, deze komt vaak met opties voor gerechten waar je zelf nog niet eens aan had gedacht. Ook wanneer sommige mensen liever geen alcohol drinken, zal dit de sfeer niet bederven. Wanneer jullie proosten op jullie huwelijk met een glas bubbels, kunnen anderen vaak een alcoholvrije variant krijgen. En in de avond bestellen zij een cocktail zonder alcohol.
Oriënteer je op de mogelijkheden van de locaties
Wanneer jullie op zoek gaan naar de mooiste locatie voor jullie bruiloft, is het verstandig om eerst te oriënteren op de verschillende mogelijkheden. Zo hebben veel locaties zelf de mogelijkheid om de catering te verzorgen. Er zijn ook bedrijven die de catering op locatie verzorgen, wanneer je bijvoorbeeld kiest om het feest in je eigen achtertuin te houden. Deze verzorgen naast de catering nog meer belangrijke onderdelen voor jullie belangrijke dag, zoals de bediening, de verlichting en het geluid.