Het is je vast niet ontgaan dat al die bedrijven langs de snelweg enorm creatief omgaan met reclameborden. Ze willen allemaal een plekje in je hoofd veroveren, niet letterlijk natuurlijk, maar ze doen er wel alles aan. Het is vaak ook niet voor niets dat de panden naast de grote snelwegen enorm populair zijn. Dagelijks rijden er duizenden auto’s langs die allemaal een blik werpen op het pand van jouw bedrijf. Zo zijn er verschillende manieren om jouw bedrijf op te laten vallen, ook als je niet langs de snelweg zit.
1 Kies voor een hollandse uitstraling
Veel mensen in Nederland zijn gevoelig voor het knus op de bank zitten met het gezin of met zijn allen in een kringetje zitten op verjaardagen, lekker hollands. Kijk bijvoorbeeld eens naar Hema met een lekkere rookworst of Unox met al haar hollandse producten. Met een hollandse merkbeleving heb je een grote kans dat jouw bedrijf bij de Hollanders in de smaak gaat vallen.
2 Met lichtreclame val je op
Veel bedrijven vinden het lastig om ‘eruit te springen’, zo zijn de meeste winkels in een winkelstraat doorgaans allemaal gelijk aan elkaar. Je kunt gebruik maken van verschillende kleuren en kortingsacties om in de aandacht te komen, maar dit werkt vaak minder goed dan van te voren gedacht was. Heb je wel eens aan lichtreclame gedacht? Met lichtreclame ga je opvallen, omdat het simpelweg opvallend is! Zo zijn er veel voorbeelden van licht reclame bij bedrijven die succesvol hebben uitgepakt! Zo zijn er verschillende soorten lichtreclame, kijk bijvoorbeeld eens naar neon reclame of ledreclame.
3 Zet aan tot nadenken
Stel je bezoekers vragen en zet ze aan tot nadenken, dit zorgt ervoor dat iets beter blijft hangen. Deze vragen moeten niet te moeilijk zijn, zodat de bezoeker niet al te veel moeite hoeft te doen. Vragen leiden tot participatie en participatie leidt tot naamsbekendheid!